۩۩۩ آداب شب حجـــــــله ۩۩۩

آداب شب حجله ترجمه کتاب آداب الزفاف نوشته استاد آلبانی رحمه الله

۩۩۩ آداب شب حجـــــــله ۩۩۩

آداب شب حجله ترجمه کتاب آداب الزفاف نوشته استاد آلبانی رحمه الله

روش مقاربت وهمبستری با همسر

آداب شب حجله (7) 

 

روش مقاربت وهمبستری با همسر 

 

برای شوهر جائز است وقتی که از طریق معمول (فرج) با همسرش مجامعت می کند، در جلو یا پشت قرار گیرد، زیرا خداوند متعال می فرماید:  

(نِسَآؤُکُمْ حَرْثٌ لَّکُمْ فَأْتُواْ حَرْثَکُمْ أَنَّى شِئْتُمْ )(بقره: 223)

«زنانتان کشتزار شما اند محل زرعتان را هر طور که می خواهید بکارید»، یعنی چه در جلو و چه در پشت قرار گرفته و از طریق معمول (فرج) مجامعت و نزدیکی نمایید.

در این مورد احادیث متعددی آمده است که به دو مورد آن اکتفا می نماییم:

1- از جابربن عبدالله  رضی الله عنهروایت است که یهودیان می گفتند: اگر فردی با زنش در حین مجامعت از طریق معمول، در پشت قرار گیرد فرزندش لوچ می گردد، سپس این آیه نازل گردید:

(نِسَآؤُکُمْ حَرْثٌ لَّکُمْ فَأْتُواْ حَرْثَکُمْ أَنَّى شِئْتُمْ )(بقره: 223) 

یعنی: «زنانتان مزارعتان هستند، محل زراعت را هر طور که می خواهید بکارید». سپس رسول اکرم   صلی الله علیه و آله وسلم  فرمودند: در صورتی که نزدیکی از راه معمول (فرج) باشد، شوهر می تواند در جلو یا پشت قرار گیرد». (۱)

2- از ابن عباس رضی الله عنه روایت است که فرمود: این گروه انصار که بت پرست بودند برای گروه یهودی که اهل کتاب بودند بنا بر علمشان، فضل و احترام خاصی قائل بودند. بطوریکه در بسیاری از کارها از آنها تقلید می کردند. یکی از کارهای اهل کتاب این بود که فقط خوابیده و به پهلو با همسرانشان مجامعت می کردند و این طریقه را برای زنان پوشیده تر می دانستند، ولی قریشیها هر طور که می خواستند مجامعت می کردند و لذت می بردند، گاهی در جلو و گاهی در پشت قرار گرفته وگاهی زنان را بر پشت خوابانده و از طریق معمول (فرج) مجامعت می نمودند. وقتی مهاجرین به مدینه آمدند. فردی از مهاجرین با زنی از انصار ازدواج نمود، و خواست با او با روش آزادانه مجامعت نماید، آن زن انکار کرده گفت: ما انصار رسم داریم که فقط به پهلو همبستر شویم، اگر می خواهی فقط از این طریق همبستر شوی آزادی و گرنه از من دور شو. این کلام زن بر آن مرد سخت ناپسند آمد و این خبر به رسول الله   صلی الله علیه و آله وسلمرسید و خداوند این آیه را نازل فرمود:

 (نِسَآؤُکُمْ حَرْثٌ لَّکُمْ فَأْتُواْ حَرْثَکُمْ أَنَّى شِئْتُمْ )(بقره: 223)

«زنانتان کشتزار شما هستند، محل زرع خویش را هر طور که می خواهید بکارید. یعنی در جلو یا پشت قرار گرفته و یا به پشت خوابانده و از طریق معمول (فرج) مجامعت نمایید. (۲)



 (۱) این حدیث را بخاری 8/154 و مسلم 4/156 و نسائی در عشره النساء76/1-2 روایت نمودند و ابن ابی حاتم ق 39-1 روایت نموده و اضافی بین پرانتز نیز در روایت ایشان است و بغوی در حدیث علی بن جعد8/97/1 و جرجانی 293/440 و بیهقی نیز 7/195 و ابن عساکر 8/93-1 و واحدی در ص 53 روایت نمودند و واحدی گفته که شیخ ابو حامد ابن الشرقی فرمودند که این حدیث زیبا با صد حدیث برابری دارد.  

 (۲) این حدیث را ابوداوود 1/377 و حاکم 2/195-279 و بیهقی 7/195 و واحدی در الاسباب ص 52 و خطابی در غریب الحدیث 73-2 روایت نمودند و سندش حسن است حاکم گفته بر شرط مسلم صحیح است و ذهبی نیز تائیدش نموده است و طبرانی 3/185/1 با سند دیگر و مختصر روایت نموده و حدیث این عمر که همانند این است شاهدی است برای این روایت که نسائی در العشره 76/2 با سند صحیح روایت نموده دیگر اینکه ایشان و قاسم سر قسطی در الغریب 2/92/2 و دیگر محدثین چنین روایت نمودند که سعید بن یسار می گوید به ابن عمر گفتم: که ما کنیزانی را خریده و با آنها عمل شنیع انجام می دهیم. گفت: که عمل شنیع چیست؟ گفتم: با آنها لواط انجام می دهیم ابن عمر فرمود: آه آیا یک مسلمان این کار را انجام می دهد؟ آری سند این اثر صحیح است و این تصریحی است از ابن عمر در ناپسندی لواط با زنان روایت خلاف این از ابن عمر بی اعتبار است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد