۩۩۩ آداب شب حجـــــــله ۩۩۩

آداب شب حجله ترجمه کتاب آداب الزفاف نوشته استاد آلبانی رحمه الله

۩۩۩ آداب شب حجـــــــله ۩۩۩

آداب شب حجله ترجمه کتاب آداب الزفاف نوشته استاد آلبانی رحمه الله

تحــــــــــــریم لــواط بــا زنــــــــــان

آداب شب حجله (۸) 

 

تحریم لواط با زنان  

بر شوهر حرام است که از عقب با همسرش نزدیکی نماید، چنانکه این مطلب از مفهوم آیه ای که قبلاً آمد: (نِسَآؤُکُمْ حَرْثٌ لَّکُمْ فَأْتُواْ حَرْثَکُمْ أَنَّى شِئْتُمْ )(بقره: 223) و احادیث گذشته ثابت می گردد. و علاوه بر آنها احادیث دیگری نیز در این باره آمده که چند تای آنها را بعنوان مثال ذکر می نماییم.

1- از ام سلمه رضی الله عنهاروایت است که: چون مهاجرین به مدینه نزد انصار آمدند، با زنان انصار ازدواج کردند و دخترانشان را به ازدواج درآوردند، عادت مهاجرین بر این بود که به وقت همبستری با همسر با زنانشان دستور می دادند که دستها و زانوها را همچون حالت سجده بر زمین بگذارند سپس خود در پشت قرار گرفته و از طریق معمول (فرج) مجامعت می نمودند، اما انصار این عمل را نمی پسندیدند چون یکی از مهاجرین دختری از انصار را ازدواج نمود و خواست با روش مهاجرین با همسرش همبستر شود زنش گفت تا از رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم نپرسم با این حالت نمی گذارم همبستر شوی، ام سلمه می گوید: آن زن بنزد رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم آمد ولی شرم نمود که از ایشان بپرسد من از رسول الله صلی الله علیه و آله وسلمپرسیدم، پس این آیت نازل شد:

 (نِسَآؤُکُمْ حَرْثٌ لَّکُمْ فَأْتُواْ حَرْثَکُمْ أَنَّى شِئْتُمْ )(بقره: 223)

و رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند : «لَا إِلَّا فِی صِمَامٍ وَاحِدٍ» نه مگر از طریق معمول(۱)یعنی باید جماع از فرج صورت گیرد گرچه شوهر در پشت قرار گرفته باشد.

2- از ابن عباس رضی الله عنه روایت است که عمر  رضی الله عنه نزد رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم آمد و گفت: ای رسول الله، به هلاکت رسیدم پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم  فرمودند: چه چیزی تو را به هلاکت انداخت؟ عمر  رضی الله عنه گفت: دیشب کجاوه ام را کج بستم (به کنایه عرضی کرد که از پشت با جلوی زنش تماس گرفته) پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم پاسخی نگفت تا اینکه این آیه نازل شد. (نِسَآؤُکُمْ حَرْثٌ لَّکُمْ فَأْتُواْ حَرْثَکُمْ أَنَّى شِئْتُمْ )(بقره: 223) آنوقت رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم  فرمودند: «اقبل وادبر واتق الدبر والحیضته» یعنی در جلو یا پشت قرار بگیر ولی از مجامعت در دبر و دوران عادت ماهانه پرهیز کن. (۲)

3- از خزیمه بن ثابت رضی الله عنهروایت است که مردی از رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم  درباره مجامعت با زنان از عقب پرسید یا اینکه گفت آیا شوهر می تواند با زنش از راه عقب نزدیکی کند؟ پیامبر صلی الله علیه و آله وسلم به وی فرمودند: آری حلال و جائز است. چون آن شخص آهنگ رفتن نمود، پیامبرصلی الله علیه و آله وسلم دستور دادند که برگردانیدش، سپس رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند: چه گفتی، آیا منظورت این بود که در کدام سمت (عقب یا جلو) مجامعت نماید؟ اگر مقصودت این بود که در پشت قرار گرفته و از طریق معمول (فرج) مجامعت نماید، صحیح است، ولی اگر بخواهد در پشت قرار گرفته و از راه عقب لواط نماید درست نیست، همانا خداوند از بیان حق حیا نمی کند، با زنان از راه عقب نزدیکی و لواط ننمایید. (۳)

4- (رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند) : خداوند نظر لطف نمی نماید به فردی که با همسرش از راه عقب نزدیکی و لواط مینماید. (۴)

5- (رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند) : کسانی که با زنان از راه عقب نزدیکی و لواط نمایند ملعونند.(۵)

6- (رسول الله صلی الله علیه و آله وسلم فرمودند) : کسی که با زنی که عادت ماهانه را سپری می کند مجامعت نماید و یا اینکه از راه عقب با او نزدیکی و لواط نماید و یا اینکه نزد کاهن و جادوگر رفته اورا تصدیق نماید همانا او به آنچه که بر محمدصلی الله علیه و آله وسلم  نازل شده کفر ورزیده است.(۶)



 (۱) این حدیث را به همین نحو امام احمد6/305 ، 310 ، 318 روایت نموده است و امام ترمذی 3/75 روایت نموده و آنرا صحیح قرار داده است و ابویعلی 329/1 و ابن ابی حاتم در تفسیر خویش 39/1 و بیهقی 7/195 و سند آن صحیح بوده و بر شرط مسلم است.

(۲) این حدیث را نسائی در العشره76/2 و ترمذی 2/162 و ابن ابی حاتم 39/1 و طبرانی 3/156/2 و واحدی در ص 53 با سند حسن، روایت نموده اند و ترمذی نیز آنرا حسن قرار داده است.

 (۳) این حدیث را شافعی 2/260 روایت نموده و آن را قوی قرار داده و از ایشان بیهقی 7/196 روایت نموده و دارمی 1/145 و طحاوی 2/25 و خطابی در غریب الحدیث 73/2 روایت نموده اند و چنانکه ابن ملقن در الخلاصه می گوید سند آن صحیح است و نسائی در العشره 2/76-77/2 و طحاوی و بیهقی و ابن عساکر 8/46/1 با سندهای مختلف که یکی از آنها خوب است همانگونه که منذری 3/200 بیان نموده و ابن حبان 1399-1300 آنرا صحیح قرار داده و ابن حزم 10/70 آنرا صحیح دانسته و حافظ در الفتح 8/154 آنها را تائید نموده است.

 (۴) این حدیث را نسائی در العشره 2/77-78/1 و ترمذی 1/218 و ابن حبان 1302 از ابن عباس با سند حسن روایت نموده اند. و ترمذی آنرا حسن قرار داده و ابن راهویه آنرا صحیح قرار داده چنانکه در مسائل المروزی ص 221 آمده است و ابن جارود334 با سند خوب دیگری روایت نموده که آنرا ابن دقیق العید 128/1 قوی قرار داده و نسائی و ابن عساکر 12/267/1 و احمد 2/272 از ابوهریره روایت نموده اند.

 (۵) این حدیث را ابن عدی 211/1 از عقبه بن عامر با سند حسن روایت نموده است و این حدیث یک شاهد از حدیث ابوهریره بطور مرفوع نیز دارد که ابوداوود در شماره 2162 و احمد 2/444/479 روایت نموده اند.

 (۶) این حدیث را مصنفین سنن چهارگانه بجز نسائی روایت نموده اند ولی نسائی در العشره 78 و دارمی و احمد 2/408 و 476 با همین الفاظ و ضیاء در المختاره 10/105/2 از ابوهریره روایت نموده که سند آن صحیح است چنانکه در نقد التاج شماره 64 بیان نودم و نسائی 77/2 و ابن بطه در الابانه 6/56/2 ازطاوس روایت نموده فردی از ابن عباس درباره کسی پرسید که با زنش از راه عقب نزدیکی می کند ابن عباس فرمودند این از من از کفر سوال می کند سند این اثر صحیح است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد